Verkkomarkkinointia valokuvien ja tekstien voimin

Internet on mullistanut myös markkinoinnin maailman ja monet yritykset panostavat erityisen paljon verkkomarkkinointiin, sillä se on kustannustehokas tapa markkinoida ja saavuttaa kerralla suuri yleisö. Voit lukea tästä artikkelista, kuinka verkkomarkkinoinnissa hyödynnetään niin valokuvia kuin tekstiäkin.

Kuvien voima

Perinteinen sananlasku sanoo yhden kuvan voivan kertoa enemmän kuin tuhat sanaa. Tämä on huomattu myös verkkomarkkinoinnissa ja hyvät mainosvalokuvat ovatkin nousseet arvoon arvaamattomaan. Sama koskee myös suosituimpia mainoskasvoja, jotka tahkoavat melkoisen summan rahaa antamalla omat kasvonsa tiettyjen tuotteiden ja palveluiden käyttöön. Myös suosittujen bloggareiden käyttäminen yritysten mainostamisessa on suosittua. Kun tietty tuote näkyy suositun bloggarin käytössä tai kun suosittu bloggari käyttää tiettyjä palveluita, nousee niiden haluttavuus blogin lukijoiden keskuudessa.

Mainosvalokuvissa käytetään monia keinoja, joiden avulla asiakas tai potentiaalinen asiakas yritetään saada tekemään ostopäätös. Kuvissa tuote voidaan esimerkiksi liittää tavoiteltavaan ja toivottuun elämäntapaan, jota muut ihailevat. Verkkomarkkinoinnin saralla nettikasinoita pidetään usein alan konkareina ja pioneereina. Juuri tämä tavoiteltavan elämäntavan korostaminen näkyykin monien pelien ja nettikasinoiden grafiikoissa. Tutustu vaikkapa suosittuihin online slots -peleihin. Huomaat pian, että monien pelien graafikat suorastaan pursuavat luksusta ja jännittävää tunnelmaa. Ei olekaan mikään ihme, että monet slot- eli kolikkopelit ovat niin kovin suosittuja hyvin monenlaisten pelaajien keskuudessa.

Yleensä mainoskasvot ovat nuoria ja kauniita etenkin, jos mainostettavat tuotteet ovat terveys- tai kauneustuotteita. Mainosvalokuvissa ei pelätä käyttää tehosteita ja kuvamuokkausta, mikä katsojan olisikin aina hyvä tiedostaa.

Kuvissa on mahdollista käyttää erilaisia tehosteita, kuten tehostevärejä, joiden avulla toivottu sanoma saadaan menemään entistä tehokkaammin perille. Toisinaan tehosteet ovat melko huomaamattomia, kun taas toisinaan ne tuntuvat suorastaan hyppäävän katsojan silmille.

Sanojen voima

Perinteisen sananlaskun mukaan sanat ovat miekkaa terävämpiä aseita. Myös sanoja käytetään monin tavoin hyödyksi modernissa verkkomarkkinoinnissa. Ei olekaan ihme, että myyvä kirjoittaminen eli copywriting on tällä hetkellä haluttu taito! Parhaimmat copywriterit ansaitsevat kirjoittamisella erittäin hyvin. Samalla he auttavat myös muita yrittäjiä menestymään myyvien tekstiensä kautta. Myyvää tekstiä tarvitaan esimerkiksi somemarkkinoinnissa ja yritysten sähköpostiviestinnässä.